درآمد موزیلا فایرفاکس از کجا می آید ؟
مهاجر غربت.(اجتماعی.فرهنگی.علمی
این وبلاگ سعی بر این دارد که تمامی اطلاعات اجتماعی.فرهنگی. وعلمی روز را ارائه دهد

درآمد موزیلا فایرفاکس از کجا می آید ؟

بسیاری از ما علاقه مندیم بدانیم چگونه یک مرورگر درآمد کسب می کند. در اینجا موزیلا فایرفاکس، یکی از محبوب ترین مرورگرهای وب، مورد توجه ما است. پروژه فایرفاکس توسط دیو هایت، هویت جو و بلیک راس آغاز شد و توسط بنیاد موزیلا توسعه داده شده است.آخرین نسخه پایدار مرورگر فایرفاکس 6.0.2 می باشد. موزیلا فایرفاکس بعد از اینترنت اکسپلورر با داشتن 25.5% از کل کاربران دومین مرورگری است که به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. آلمان و لهستان از کشورهایی هستند که در آن موزیلا فایرفاکس محبوب تر از دیگر کشورهای جهان است.

 

mozilla firefox red wallpapers درآمد موزیلا فایرفاکس از کجا می آید ؟

سیر تکاملی موزیلا فایرفاکس

نت اسکیپ نویگیتور که در دسامبر 1994 منتشر شد، به سرعت تبدیل به یک مرورگر وب بسیار محبوب شد، و اولین مرورگری بود که از رابط گرافیکی استفاده کرد. در سال 1998 مدیریت نت اسکیپ زیر نظر موزیلا قرار گرفت. در آن زمان مرورگر موزیلا نیز محبوب بود. در سال 2004 موزیلا به مرورگر خود لقب موزیلافایرفاکس را داد و بسیاری ویژگی های موثر را به آن افزود در نتیجه به سرعت محبوبیت عظیمی بدست آورد. اما این مرورگر چگونه باعث درآمد زایی می شود؟

موزیلا فایرفاکس چگونه پول درمی آورد؟

پاسخ به این سوال نیاز به توضیح زیاد ندارد. می توان آن را فقط با یک کلمه پاسخ داد : گوگل. هنگامی که شما از طریق مرورگر فایرفاکس بر روی تبلیغات گوگل کلیک کنید، درصد خوبی از آن به فایرفاکس می رسد. در مقابل فایرفاکس گوگل را به عنوان صفحه پیشفرض خود قرار داده است. در سال 2009 درآمد موزیلا از این طریق 104 میلیون دلار بوده است و در واقع گوگل بزرگترین اسپانسر فایرفاکس است. جستجوی گر آمازون نیز درصدی پرداخت به موزیلا فایرفاکس دارد. یکی دیگر از راه های درآمد زایی از طریق فروش لوازم جانبی موزیلا فایرفاکس مانند تی شرت با مارک مرورگر است. برخی دیگر از این شرکت ها که به فایرفاکس پورسانت پرداخت می کنند Yahoo ، Yandex و ebay هستند. که درآمدش از این شرکت ها در حدود 72 میلیون دلار تخمین زده شده است.

آیا ارتباط گوگل و فایرفاکس رو به فروپاشی است ؟

تقریبا 90 درصد از درآمد کل بنیاد موزیلا از گوگل می آید. حتی گوگل در یوتوب به تبلیغ فایرفاکس تا قبل از اینکه گوگل کروم را منتشر کند، می پرداخت. همه ما می دانیم که گوگل کروم در حال کسب محبوبیت روز افزون است و رقیب بسیار خوبی برای موزیلا فایرفاکس است. در سال 2004، موزیلا فایرفاکس و گوگل یک قرار داد همکاری بین خود بستند که در نوامبر 2011 این قرار داد به پایان می رسد. اما آیا قرار داد این دو در این تاریخ خاتمه می یابد؟ جواب این است : ما نمی دانیم. اما با توجه به این که گوگل یک موتور جستجوی بسیار بزرگ است ، صرف مقداری هزینه برای فایرفاکس، در مقایسه با درآمد کل آن چندان هم مهم نیست و همچنین بعید است که گوگل اجازه دهد جستجوگری دیگری جای خود را در صفحه پیش فرض فایرفاکس بگیرد و جنگی دیگر برای خودش برپا کند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: